сряда, 9 януари 2008 г.

Това отдавна не е рокендрол

Виждам ги!!! Всеки, който е взимал уроци по пеене и солфеж, комуто родителите са казали, че има глас на славей, или пък сам си е внушил това, докато е припявал на звездите от екрана на МТВ, вече се е записал за прослушване. Всички те сънуват голямата сцена, купища крещящи фенове, лимузини и огромни партита в тяхна чест. И мислят, че “МюзикАйдъл” може да им ги осигури.

Не, няма лошо. Нека се пробват децата.

Само да не се разочароват, когато се спука балонът.

Някой знае ли какво прави Марин, който спечели “Стар Академи”?

А какво става с хранениците на Слави от “Файв Старс”?

Къде е сега Невена Цонева- победителката от първото издание на “МюзикАйдъл”?

Направи един клип със съдействието на Слави. Видео в типично негов стил без капка от нейната идентичност. А всъщност, тя има ли музикална идентичност?

Гледаме повечето станали известни участници от тези “риалити” програми как се изявяват като водещи на подобни предавания и формати. Появяват се тук и там, за да дадат някое интервю или да украсят някое служебно празненство, демек масово мероприятие. Някакъв затворен цикъл на медийно възпроизвеждане.

Много желаещи има да станат звезди. Сред тях има и много талантливи, не отричам. Ама този малък пазар, който вече не наброява и 7 000 000, не може да ги поеме всичките. А и талантът не е достатъчен, за да станеш “супер звезда”. Нито пък медийното преекспониране.

Не си падам по рок звезди, “заченати ин витро” пред погледите на всички, за да задоволят техните воайорски инстинкти.

Рокът трябва да мирише на гараж, на задимен клуб и вкисната бира, да носи ярост и плам, а не грим.

Продуцентите се опитват да сведат раждането на един поп изпълнител до маркетингово проучване. За тях това е бизнес. Начин да си спестят търсенето на таланти, да уловят настроенията на тълпата, да разберат какво се “кльопа”. Прогнозиран резултат.

Да, това отдавна не е рокендрол.

Но резултатите май показват, че все още не е измислена нужната формула за създаване на звезди.

2 коментара:

Анонимен каза...

Споделям мнението в поста. Риалити формата превзе медиите. Кандидатите за слава и пари стават известни с присъствие. В повечето случаи само с това. Вече има професия - "медиен образ" или професия "известен" от типа "къде сте вий, къде съм аз". Известността стана тъждествена на показване, преекспониране, възпроизвеждане на образи.....Формулата "той е известен със своето медийно присъствие" замени формулата "той е известен с постиженията си в областта на..." Образът има по-императивен характер от словото и се налага лесно....

Анонимен каза...

Формула реално няма. Скоро ще почне вторият Музик идол и Невена ще потъне в архивите, най-много да я покажат на финала, за да предаде лентата. Същото го очаква и победителя на Пей с мен, или както там ще се казва. Стига да издадат по един-два албума и хората да пращат смс-и, и продуцентите излизат на печалба. След това разните "победители" свършват на боклука.